Analiza i prezentacja danych z pomocą wirtualnej asystentki

Analizowanie tabelek w Excelu jest dla Ciebie jak kara? Niestety czasami jest to nieunikniona część prowadzenia biznesu. Teraz ten obowiązek można oddać w ręce profesjonalnej zdalnej asystentki.

Na czym polega analiza danych i jak może pomóc Twojej firmie?

Analiza danych to integralne narzędzie oceny sytuacji rynkowej dla Twojej firmy. Dane są siłą napędową rozwoju i doskonalenia każdego biznesu. Dzięki temu przedsiębiorca może podejmować mądre i przemyślane decyzje, które opierają się na rzeczywistych danych, a nie na przeczuciu. Dzięki analizie danych można bliżej poznać naszą grupę docelową klientów, poznać wyniki z działań marketingowych, zbadać produkty i działania konkurencji, ocenić szansę na wprowadzenie nowego produktu czy usług na rynek.
Danych nie wystarczy jednak tylko zebrać – bardziej czasochłonne jest ich analizowanie. Zazwyczaj oznacza to spędzanie wielu godzin nad tabelką w Excelu, grupowanie informacji i wyciąganie z nich wniosków. Ten czasochłonny proces możemy teraz oddać w ręce specjalisty.

Wirtualna asystentka – kto to i jak może nam pomóc w analizie danych?

Asystentka wirtualna to ktoś, kto potrafi gromadzić, analizować i prezentować dane firmy w zrozumiały i użyteczny sposób. Źródła, z których korzysta taki asystent online, mogą być różne:

  • raporty i wyniki sprzedażowe Twojej firmy
  • social media
  • strony internetowe konkurencji
  • dane z kampanii reklamowych na Facebooku i w Google
  • fora internetowe
  • strony branżowe

Analiza danych z różnych źródeł wymaga zdolności do zbierania „suchych” informacji i wyciągania z nich wniosków, które mogą przydać się firmie: czego oczekują klienci, jak szukają informacji w Internecie, jak reklamuje się konkurencja, które kampanie przynoszą najlepsze efekty. Często do takiej analizy potrzebne są nawet nie tyle specjalne umiejętności, ale przede wszystkim czas, którego większość przedsiębiorców nie ma w nadmiarze.

Asystentka personalna nie tylko przeanalizuje, ale też zaprezentuje zdobyte informacje

Jak już wspomnieliśmy, analiza to dopiero początek. Asystentka internetowa musi też umieć pobrać surowe dane na temat firmy i przekształcić je w informacje, które menedżerowie i członkowie zespołu mogą zrozumieć i wykorzystać z korzyścią dla firmy. Takie dane mogą przydać się też w sytuacji szukania nowych inwestorów czy dostawców. Dlatego ważne jest, aby asystentka administracyjna była w stanie stworzyć prostą i zrozumiałą wizualizację danych – na przykład prezentację w PowerPoincie. W ten sposób otrzymujemy wszystkie potrzebne informacje bez potrzeby spędzania czasu na analizie.

Zdalna asystentka to wygodne rozwiązanie, które do niczego nas nie zobowiązuje

Delegowanie zadań wirtualnej asystentce jest nie tylko wygodne i efektywne, ale też nie wymaga od nas żadnych formalności – w tym przypadku nie zobowiązujemy się do zatrudnienia pracownika na stałe. Asystentka na godziny to pracownik, którego możemy zatrudnić – jak sama nazwa wskazuje – na kilka godzin, dni albo tygodni. Dzięki temu nie ponosimy dużych kosztów (nie musimy płacić żadnych składek), nie musimy zapewniać takiemu pracownikowi miejsca do pracy ani żadnych urządzeń jak laptop czy smartfon. Otrzymujemy więc wszystkie zalety pracowania ze specjalistą bez typowych utrudnień i kosztów, które się z tym wiążą. Dodatkowo otrzymujemy spójne, przemyślane i jasno przedstawione wyniki analizy danych, które mogą nam pomóc w rozwoju naszego biznesu.

Informacja o Cookies

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zaakceptuj, by korzystać z serwisu.